Oferta Educativa

El Col·legi Teide de Viladecans ofereix una formació completa que abasta les etapes d’educació infantil, primària i secundària. Cada nivell educatiu està dissenyat per atendre les necessitats de desenvolupament dels alumnes, amb un enfocament pedagògic que combina l’aprenentatge acadèmic amb el creixement personal. El nostre projecte educatiu es fonamenta en metodologies actives, treball cooperatiu i l’ús de recursos tecnològics, amb l’objectiu de formar persones autònomes, responsables i preparades per als reptes de la societat actual.

Aprenentatge Basat en Projectes (ABP)

Al Col·legi Teide de Viladecans, desenvolupem projectes educatius que complementen l’aprenentatge acadèmic i potencien les habilitats personals dels nostres alumnes. Entre els nostres projectes més importants es troba el Projecte de Llengües, que inclou l’ensenyament de castellà, català, anglès i xinès, amb assignatures complementàries en anglès per a una immersió lingüística completa. També promovem el Projecte “Padrins de Lectura”, en què els alumnes més grans acompanyen els més petits en la millora de les seves habilitats lectores. A més, impulsem la Emprenedoria, amb activitats que fomenten la creativitat i el pensament crític, i oferim Classes de Música amb el Liceu, que apropen l’alumnat al món de la música i enriqueixen el seu desenvolupament cultural i artístic.

Plurilingüisme amb català, castellà, anglès i xinès

Al Col·legi Teide de Viladecans, considerem que el domini de diverses llengües és essencial per al desenvolupament personal i acadèmic dels nostres alumnes, així com per a la seva inserció en un món cada cop més globalitzat. Per això, el nostre projecte de llengües inclou l’aprenentatge del castellà, el català, l’anglès i el xinès en totes les etapes educatives.

A més, reforcem l’anglès mitjançant assignatures complementàries impartides en aquesta llengua, per tal que els alumnes puguin millorar la seva comprensió i fluïdesa en un context acadèmic més ampli. Aquesta immersió lingüística permet als estudiants desenvolupar habilitats comunicatives sòlides en diverses llengües, preparant-los per als reptes del futur.

Padrins de lectura (6è-3er. Primària)

El projecte té dos objectius:

Lectura setmanal entre padrí i fillol per tal de desenvolupar l’hàbit lector (lectura en veu alta) entre alumnes i sense intervenció d’un adult (entreiguals). L’alumne de 6è és el model lector i el responsable de supervisar lectura i comprensió de diferents tipologies de textos. 

En aquest intercanvi els beneficiaris són els dos alumnes, el més gran i el més petit. La relació i contacte afectiu entre alumnes d’edats i madurativament diferents. Entre padrins i fillols es pot arribar a una relació personal més intensa, afavorint la motivació cap a la lectura com a font de coneixement, la il.lusió de compartir el món imaginari de contes, còmics, llegendes… i permetre el diàleg entre ells.